عملیات مربوط به مکاتبات داخلی
  • امکان ایجاد، پیگیری و کنترل مکاتبات داخلی بین واحدها
  • امکان شماره‏گذاری نامه‏ های داخلی مطابق ساختار شماره ‏گذاری سازمان
  • امکان ثبت نام و سمت فرستنده و گیرنده
  • امکان تعیین تعداد و انواع پیوستهای نامه
  • امکان تعیین نامه‏ های مرتبط اعم از پیرو، بازگشت و عطف
  • امکان تنظیم جلسات داخلی سازمان توسط سیستم (مشخص کردن زمان، مکان، موضوع، افراد مدعوو در جلسه، تعیین مسئول جلسه و تجهیزات مورد نیاز و فعال کردن یادآوری برای اطلاع افراد مدعوو در جلسه)
  • امکان ثبت وظایف به همراه اطلاعات آن نظیر ارجاع‏کننده ، زمان انجام و …

 عملیات مربوط به گردش مکاتبات و کارهای اداری

  • امکان پشتیبانی روش‏های مختلف گردش مکاتبات (متمرکز ، نیمه متمرکز و غیرمتمرکز)
  • (متمرکز شامل یک دبیرخانه مرکزی و چند دبیرخانه محلی، نیمه متمرکز شامل چنددبیرخانه مرکزی و هر دبیرخانه مرکزی شامل چند دبیرخانه داخلی، غیرمتمرکز شامل چند دبیرخانه داخلی مستقل)
  • امکان ایجاد کارتابل الکترونیکی و امکان مشاهده کارتابل توسط افراد مجاز
  • توزیع نامه‏ های وارده به کارتابل مسئولان و ارجاع نامه ‏های وارده و کارهای مرتبط از طریق کارتابل
  • امکان اعلام دریافت نامه جدید
  • امکان تعیین نامه‏ های مرتبط اعم از صادره، وارده و داخلی و تعیین نوع اقدام و اولویت زمانی انجام کار
  • تشکیل پرونده برای کارها و نامه ‏های مرتبط به آن و رؤیت و پیگیری گردش پرونده‏ ها در سازمان
  • امکان طبقه‏بندی نامه‎ ها براساس نوع نامه‏، نوع طبقه ‏بندی، نوع ارسال،‌ارجحیت و … به همراه طبقه‏بندی درختی موضوعات نامه
  • امکان پاسخگویی به کارهای ارجاع شده و اعلام خاتمه کار از طریق ارجاع کننده
  • امکان ارجاع نامه‏ به صورت تصویر، صوت، پیغام تلفنی و …
  • استفاده و کنترل مرکزی تاریخ در کلیه مراحل گردش مکاتبات (درج تاریخ مشاهده توسط مسئول انجام کار، تعیین تاریخ شروع اقدام، تاریخ انتظار پاسخ، دوره پیگیری و …)
  • امکان استفاده از امضای دیجیتال
  • امکان اعلام موافقت یا عدم موافقت با کارهای انجام شده و صدور دستورهای بعدی
  • اعلام وضعیت کارهایی که عملیات آن خاتمه نیافته است
  • امکان کنترل، پیگیری و مشاهده گردش ارجاعات شامل فهرست ارجاع دهندگان و اقدام کنندگان به صورت درختواره در نرم افزار دبیرخانه
  • امکان تأثیرگذاری تغییرات تشکیلاتی در ساختار دبیرخانه ‏ها (انحلال، تشکیل، ادغام و تجزیه)
  • امکان ثبت نامه ‏های بدون شماره مانند درخواست‏های شخصی یا نامه‏ های ارباب‏رجوع و دسترسی سریع به این نامه ‏ها در آینده
  • امکان استفاده از قلم نوری در پاراف و ارجاع نامه
  • امکان ایجاد مهر و امضای اشخاص درون سیستم و استفاده از آنها

 عملیات مربوط به پیگیری و ردیابی مکاتبات و کارهای ارجاع شده

  • امکان پیگیری نامه وارده و روند حرکت یک نامه در تمام واحدهای سازمان
  • تعیین مهلت اقدام پاسخ برای هر نامه وارده، داخلی، ‌کارها، دستورها و یا پیامهای ارجاع شده
  • پیگیری مراحل مختلف کار از طریق کارتابل، دستیابی به علل تأخیر در انجام کارها، ردیابی وضعیت فعلی آن و نتایج اقدامات انجام شده روی نامه
    انجام پیگیری توسط خود سیستم به صورت خودکار، ارسال پیامهای پیگیری، جویا شدن نتیجه کار و ارائه هشدار در مورد دیرکرد اقدامات (هم به شخص ارجاع‏دهنده و هم به شخص ارجاع شونده)
  • امکان پیگیری کلیه دستورها و پیامهای ارسال شده و پیگیری مستمر اقداماتی که باید تا تاریخ معینی انجام شوند و تأخیر دارند
  • امکان پیگیری و ردیابی مکاتبات سالهای قبل
  • امکان پیگیری ارجاع نامه‏ ها از طریق جستجو در شماره، تاریخ، موضوع، نام دستگاه یا شخص (حقیقی و حقوقی) فرستنده، نام دستگاه یا شخص (حقیقی و حقوقی) گیرنده و …

 عملیات مربوط به بایگانی

  • امکان ایجاد و انجام امور مربوط به بایگانی سازمان توسط سیستم
  • امکان ایجاد پرونده ‏‎های کارکنان در کامپیوتر
  • امکان بایگانی نمودن مکاتبات تحت شماره ‏های دلخواه
  • امکان کنترل درخواست و ارسال نامه ‎ها از بایگانی و بازگشت آنها به بایگانی و امکان بازیابی محل نامه در هر لحظه
  • امکان ایجاد طبقه‏بندی موضوعی (موضوع اصلی و زیرموضوع) جهت پرونده‏ های بایگانی
  • امکان به گردش انداختن نامه‏ های بایگانی شده
  • امکان ثبت اطلاعاتی همچون تاریخ خروج پرونده ‏ها از بایگانی، ‌بخش یا شخص تحویل گیرنده پرونده و تاریخ بازگشت مجدد پرونده به بایگانی (جهت پیگیری گردش پرونده‏ ها)
  • امکان ایجاد پرونده ‏های شخصی برای هر یک از کاربران و ذخیره‏سازی نامه‎ های مربوط در آنها
  • امکان ایجاد کپی‏های متعدد از یک نامه و بایگانی آنها در پرونده‎ های مختلف

 عملیات مربوط به ارتباطات

  • امکان تعریف انواع شبکه مورد پشتیبانی سیستم جهت اتصال کاربران سازمان به سیستم از طریق شبکه محلی موجود در ساختمان مرکزی
  • امکان ارجاع مکاتبات به واحدهای مختلف با توجه به شبکه بودن سیستم
  • امکان ثبت و ارسال پیغامها (از طریق متن، صوت و تصویر) و نمایش پیغامهای موجود و دریافت شده
  • امکان ارسال پیامهای اطلاعاتی در سطح گروه ها، واحدها و کاربران
  • مشخص کردن زمان، موضوع و مکان قرارهای ملاقات با فعال کردن یادآوری توسط سیستم
  • امکان کنترل دسترسی به ارسال پیامها
  • امکان مبادله اسناد با استفاده از فاکس توسط سیستم
  • امکان اتصال کاربران از طریق خطوط تلفن و یا از طریق شبکه جهانی اینترنت
  • امکان استفاده همزمان چند ایستگاه (کاربر) و تغییر همزمان اطلاعات

 امکانات جستجو و بررسی

  • امکان جستجوی نامه‏ ها به صورت پارامتریک براساس کلیه فیلدهای اطلاعاتی به صورت تک فیلد و یا ترکیب چندین فیلد انتخابی
  • امکان جستجو و دسترسی سریع به اطلاعات نامه‏ های وارده و صادره و کلیه مکاتبات در گردش، بایگانی شده و کارتابل
  • امکان جستجوی موضوع و شرح نامه ‏ها اعم از نامه ‏های ارسالی و دریافتی و دستیابی سریع به مشخصات نامه
  • امکان جستجوی سریع و آسان نام اشخاص در شرح نامه ‏ها

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b6%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d9%88-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b8%d8%a7%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%af%d8%a8%db%8c/