1. تخفیف

مبلغ تخفیف باید در فاکتور لحاظ شود؛ مخصوصا اگر فاکتور رسمی صادر می‌کنید. پس ابزاری را برای ساخت فاکتور آنلاین رایگان را انتخاب کنید که بتوانید تغییرات قیمتی در آن لحاظ کنید. در ابزارهایی مانند سامانه فاکتور آنلاین پی‌پینگ، می‌توانید مدت زمان فعال بودن تخفیف و یا تعداد کد تخفیف‌ها را مشخص کنید. در این صورت وقتی مهلت زمانی تمام شود و یا تعداد فاکتورهای صادره با تخفیف، به حد نصاب برسد، تخفیف به صورت اتوماتیک غیرفعال می‌شود.

2. مالیات/ مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده، یک مالیات غیرمستقیم است و به کالا/خدماتی تعلق می‌گیرد که محصول نهایی‌شان ارزش بیشتری از هزینه‌های اولیه داشته باشد. در این حالت، مالیات به صورت درصدی و اشتراکی از خریدار و فروشنده دریافت می‌شود. امکان ثبت اتوماتیک مالیات در فاکتورها هم از عوامل مهم دیگر برای انتخاب است.

نکته: تخفیف باید قبل از اعمال مالیات بر ارزش افزوده لحاظ شود. ابزارهای ساخت فاکتور آنلاین، این موضوع را رعایت کرده و مبالغ را به صورت اتوماتیک حساب می‌کنند. پس نیازی نیست نگران باشید.

3. هزینه حمل و نقل

اگر روش‌های مختلفی برای ارسال کالا دارید و هزینه‌های ارسال برای مناطق مختلف متفاوت است، می‌توانید هزینه ارسال را هم به صورت اتوماتیک در فاکتور درج کنید. فقط باید هزینه‌های ارسال را از قبل در سیستم تعریف کنید و بعد همه چیز را به سامانه فاکتور آنلاین بسپارید.

4. برندینگ کسب وکارتان را فراموش نکنید

منظورمان فقط درج لوگو نیست، می‌توانید یک فاکتور خاص را برای خودتان طراحی کنید و آن را برای مشتری‌ها بفرستید. طراحی یک فاکتور متمایز و شیک، اعتبارتان را افزایش می‌دهد.

منبع:

https://www.parsnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/683599-%D9%81%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D9%81%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86