بخش بایگانی چه وظایفی دارد؟
وظیفه بایگانی در هر سازمان طبقه بندی اسناد، ثبت و ضبط و کنترل آنهاست و این وظیفه از مرحله دریافت سند آغاز و تا زمانی که به علت سلب ارزش و برطبق مقررات ازبین می رود و یا به علت ارزش استثنایی در محل معینی برای همیشه نگهداری می شود دوام خواهد یافت.
- نظارت و کنترل بر تحویل و دریافت پرونده ها و مکاتبات از قسمتهای مختلف
- تشکیل پرونده ها برابر کدهای تعیین شده در قسمتهای مربوطه
- شماره گذاری کلیه سوابق ارسالی به بایگانی
- تحویل گرفتن پرونده ها و نامه ها از دبیرخانه و بررسی شماره صادره آن پرونده
- برگ شماری و شماره گذاری پرونده های وارد به بایگانی
- تعویض زونکن های فرسوده و پشت نویسی پرونده ها و زونکن ها
- بررسی زمان امحاء اوراق
استفاده از اتوماسیون اداری رایگان یار برای سازمان ها و افزایش راندمان کاری آن ها پیشنهاد می شود.
منبع: