وظیفه بایگانی در هر سازمان طبقه بندی اسناد، ثبت و ضبط و کنترل آنهاست و این وظیفه از مرحله دریافت سند آغاز و تا زمانی که به علت سلب ارزش و برطبق مقررات ازبین می رود و یا به علت ارزش استثنایی در محل معینی برای همیشه نگهداری می شود دوام خواهد یافت.

  •  نظارت و کنترل بر تحویل و دریافت پرونده ها و مکاتبات از قسمتهای مختلف
  •  تشکیل پرونده ها برابر کدهای تعیین شده در قسمتهای مربوطه
  •  شماره گذاری کلیه سوابق ارسالی به بایگانی
  •  تحویل گرفتن پرونده ها و نامه ها از دبیرخانه و بررسی شماره صادره آن پرونده
  •  برگ شماری و شماره گذاری پرونده های وارد به بایگانی
  •  تعویض زونکن های فرسوده و پشت نویسی پرونده ها و زونکن ها
  •  بررسی زمان امحاء اوراق

استفاده از اتوماسیون اداری رایگان یار برای سازمان ها و افزایش راندمان کاری آن ها پیشنهاد می شود.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%88-%d8%b4%d8%b1%d8%ad-%d9%88%d8%b8%d8%a7%db%8c%d9%81-%d8%a2%d9%86-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d9%8